Hormoni: Naravni afrodizijak testosteron

Testosteron je steroidni hormon iz skupine androgenov. Večinoma pojmovan kot moški hormon in nastaja v testisih, a v manjših količinah ga proizvaja tudi žensko telo. Odgovoren je za razvoj sekundarnih spolnih znakov (npr.: rast dlak na obrazu, globok glas), prav tako pa je odgovoren za povečan spolni nagon. Pri obeh spolih, ženskem in moškem, je libido povezan predvsem z enim hormonom, to je testosteron.

Ivica Flis, dr. med., spec. fiziatrije

 

Produkcija testosterona je odvisna od cinka in vitaminov skupine B – vsi so v večjih količinah prisotni v hrani, ki jo redno uživamo. Vendar s staranjem narašča pomanjkanje teh snovi v telesu, zato jih je dobro nadomeščati v obliki prehranskih dopolnil, uživati večje količine hrane, ki je bogata z njimi in jih kombinirati s primerno telesno aktivnostjo.

Testosteronsko dieto je enostavno vzdrževati tudi daljši čas, saj lahko na ta način vzdržujete višjo raven svojega testosterona. Hrana »z veliko testosterona« vsebuje veliko cinka in B vitaminov – zato ta hranila sodijo v skupino afrodizijakov. Afrodizijak je snov, ki se uporablja z namenom povečevanja spolne sle, poželenja (libida), pogosto se povezuje tudi s povečevanjem spolne moči ali potence.

V praksi se je izkazalo, da lahko tovrstna dieta pripomore k lajšanju simptomov pomanjkanja testosterona. V eni izmed študij je bilo vključenih 22 moških z nizkim testosteronom in malim številom spermijev. V petdeset dnevno dieto so jim dodali po 15 mg cinka vsak večer: narastel je nivo testosterona in povečalo se je število spermijev.

Ostrige se že dalj časa ponašajo z naslovom »močan afrodizijak«. Najnovejše študije pojasnjujejo, da jim ta naslov pripada zaradi visokih vsebnosti cinka. Torej: ostrige so kot nalašč za krepitev testosterona! Živila, ki pospešujejo nastanek testosterona in dvigajo njegov nivo v telesu, ki pozitivno vplivajo na libido in spolno moč, so poimenovana kot naravni ojačevalci libida. Ob ostrigah so poznani še:

  • Beluši so bogati z E vitaminom, ki bi naj stimuliral produkcijo spolnih hormonov in tako igral pomembno vlogo v spolnem ciklu – priporoča se za oba spola.
  • Fige so bogate z amino kislinami, ki po mnenju mnogih vplivajo na libido in spolno moč.
  • Mandlji in semenke nasploh so vir esencielnih maščobnih kislin, ki služijo kot surovina za moške spolne hormone.
  • Jajca vsebujejo veliko vitamina B5 in B6, ki sta pomembna borca v boju proti stresu in vplivata na nivo hormonov – oboje ključnega pomena za vzdrževanje libida. Stres je eden največjih sovražnikov dobrega seksa.
  • Bazilika je vzpodbujevalka spolne sle in krepi žensko plodnost.
  • Rjavi riž, sir in puranje meso so bogati viri cinka.
  • Jetra niso najbolj sexi hrana, vendar dvigajo libido – so vir glutamina.
  • Avokado vsebuje veliko folne kisline (vpliva na metabolizem beljakovin), veliko vitamina B6 (dviga produkcijo spolnih hormonov) in veliko kalija (regulira delovanje ženske ščitnice in tako posredno vpliva na dvig libida).
  • Banane med ostalim vsebujejo encim bromelain, ki bi naj vplival na moški nagon in spolno moč. Bogate so tudi s kalijem in B vitamini, zlasti riboflavinom, ki so pomembni za nastanek testosterona.
  • Zelena je izvrstna hrana, saj vsebuje androsterone, ki so brez vonja in se sproščajo z moškim znojem in vplivajo na žensko dojemljivost za seks.
  • Semena pinije so neizčrpen vir cinka.
  • Losos vsebuje veliko esencielnih B vitaminov (B5, B6, B12), ki so vsi zelo pomembni za dobro spolno zdravje.
  • Damiana ali Turnera diffusa je majčken grmiček z gladkimi, ovalnimi in svetlo zeleno obarvanimi lističi ter aromatičnimi rumenimi cvetovi. Raste v Mehiki in Srednji Ameriki. Damiana po izročilu velja, da pomaga pri impotenci, lajša tesnobo, spodbuja splošno dobro počutje in deluje kot spolni stimulans za oba spola enako. Tradicionalno so jo uporabljali kot afrodizijak v Srednji Ameriki, saj vzpostavlja ponovno ravnovesje hormonov in ima rahlo stimulativne lastnosti.                     

Nazaj na članke ...